Přechod na placené servisní poradenství: praktické tipy a zkušenosti z praxe

Freedom
Placené servisní poradenství pomáhá nastavit jasná pravidla, zlepšit organizaci práce a zajistit stabilní příjem. Kdy a jak ho začít klientům nabízet?

Téma placeného servisního poradenství rezonuje naší komunitou čím dál silněji a část poradců už tento typ služby zavedla do každodenní praxe. My ve Freedom ho vnímáme jako logický vývoj vztahu s klienty, který nám přináší stabilitu klientského kmene a příjmů z něj, pomůže lépe organizovat práci a umožňuje poskytovat kvalitnější služby.

Možná ale patříte mezi ty, kteří si nejsou jistí, jestli do toho jít. Váháte, jak servisní poradenství představit klientům a překlopit tak stávající spolupráci do nové formy.

V tomto článku vám přinášíme nejen rady z naší praxe, ale máme pro vás i nabídku, která vám pomůže udělat první kroky.

Kdy je správný čas uvažovat o změně?

Důvody jsou různé, ale 3 z nich se opakují.

Prvním a nejčastějším je kapacitní přetížení. Když začínáte s budováním kmene, máte na každého klienta poměrně dost času. Mnoha poradcům se pak stává, že poskytují služby často i nad rámec běžného servisu a vlastně si to ani neuvědomují. Patří to přece k budování vztahů. Jak kmen klientů roste, naráží na limity své kapacity – ať už časové, nebo lidské. Jedním z řešení je najmout posilu, ale to přináší úskalí měsíčních fixních nákladů. Druhá varianta je právě placené servisní poradenství.

Druhým impulzem bývá pocit nevyváženého vztahu s klientem. Možná děláte víc, než byste museli, ale klient to bere jako samozřejmost - a často si toho ani neváží. Takové situace vedou k frustraci a nutnosti nastavit jasné hranice - třeba právě přechodem na placené servisní poradenství, čímž si přesně vydefinujete co je standard a nadstandard, co spadá do provizí a co ne. Impuls k placení služeb ale může přijít i od klientů, kteří chtějí ocenit to, co pro ně děláte navíc a sami si to uvědomují.

A třetí spouštěč? Touha po stabilitě. Servisní model přináší pravidelné příjmy, předvídatelnější cashflow a přehlednější strukturu práce. Jestli už nechcete být závislí jen na jednorázových provizích a pracovat nárazově, je čas na změnu.

Jak o servisním poradenství mluvit s klienty?

Rozhodli jste se, že je placené servisní poradenství ta správná cesta? Aby vám to fungovalo, je potřeba tuto změnu dobře odkomunikovat, Jako první byste si sami měli vyjasnit, co je ještě váš běžný servis, který pokryjí provize, a co už nadstandard. Jako příklad můžeme uvést řešení pojistných událostí. Na to byste měli mít s klientem sjednanou samostatnou externí službu, ale přesto existuje řada poradců, kteří to v rámci dobrých vztahů udělají jen tak a překračují i hranici toho, co by dle legislativy již neměli dělat.

Pak přichází na řadu představit nový model klientům. Nám se nejvíc osvědčilo jít na to postupně a využívat servisní schůzky, které už máme domluvené. Díky osobnímu kontaktu můžeme každému v klidu a podrobně vysvětlit, co pro něj může přechod na placené servisní poradenství znamenat a že se jedná o volitelný model spolupráce.

Počítejte s tím, že ne každý klient vám na nabídku hned kývne. Pro někoho je to finanční zátěž, jiný by nevyužil plný potenciál takové spolupráce. Ale to je v pořádku, protože se budete věnovat těm, kteří o to stojí a ti ostatní budou vědět, kde jsou hranice spolupráce, které mohou kdykoliv později rozšířit přijetím tohoto modelu.

Ve Freedom vám dáme know-how i potřebné nástroje a podporu.

U nás ve Freedom máme s placeným servisním poradenstvím spoustu zkušeností, patří totiž logicky do našeho komplexního systému péče o klienty.

Víme, že servisní poradenství není pro každého – a to je v pořádku. Naše poradce do ničeho netlačíme, ale pokud se rozhodnou touto cestou vydat, dostanou maximální podporu. Zkušenější kolegové u nás fungují jako mentoři, sdílejí své postupy, šablony a konkrétní scénáře, jak službu zaváděli u svých klientů.

Kromě know-how je k dispozici i technické zázemí: nástroje pro správu klientských dat, systém pro sjednávání servisních smluv, CRM nebo online formuláře a v neposlední řadě naši vlastní službu Audit státního důchodového zabezpečení, která je ideální pro placené servisní poradenství. Velkou výhodou je také možnost spolupráce s Advalo – nástrojem, který pomáhá se sjednáváním servisních smluv i správou plateb – a s EUCS, které zajišťuje služby jako likvidace pojistných událostí nebo právní asistence.

Díky této kombinaci podpory je pro poradce snazší zavést servisní model profesionálně, hladce a bez zbytečných chyb.

Přechod na placené servisní poradenství není jen technická změna v práci s klienty – je to změna přístupu, myšlení a vnímání vlastní hodnoty. S Freedom můžete spojit špičkovou odbornost, férový přístup a skutečně funkční nástroje. A když se rozhodnete pro změnu, podáme vám pomocnou ruku.

Chcete se dozvědět víc? Napište nám nebo se spojte s některým z našich poradců. Rádi vám ukážeme, jak na to.