Stát se kvalitním finančním poradcem je běh na dlouhou trať. Nejen kvůli tomu, že potřebujete získat znalosti a rozhled, ale také proto, že potřebujete vybudovat stabilní základnu klientů.
Mnozí poradci mají za cíl každý měsíc získávat nové a nové klienty, i když už nejsou na začátku kariéry a jejich kmen má několik set členů.
My ve Freedom na druhou stranu věříme, že mnohem přínosnější je dlouhodobá a efektivní práce s každým získaným klientem. Zkušenost nám ukazuje, že pokud má poradce k dispozici správný systém, nástroje a podporu, může si postupně vytvořit stabilní a hodnotné podnikání, které mu přináší nejen pravidelné příjmy, ale i prostor pro růst a kvalitní servis.
Náš systém stojí na vzájemně na sobě navazujících službách, které máme otestované léty praxe. V tomto článku si je postupně projdeme a ukážeme, jak s nimi poradci ve Freedom pracují.
Vlastnictví klientského kmene je základ nezávislosti
Ještě než si představíme jednotlivé pilíře poradenské činnosti, musíme zmínit jeden z nejdůležitějších principů spolupráce s Freedom.
Poradce svůj klientský kmen bezvýhradně vlastní a i kdyby od nás odešel, může si všechny kontakty vzít s sebou.Máme tuto zásadu zakotvenou ve smlouvě a představuje pro nás základní předpoklad svobodné poradenské praxe.
Pokud totiž klientský kmen nevlastníte, jste do značné míry závislí na rozhodnutích třetích stran. Musíte jednat podle určité firemní politiky, mnohdy máte také omezené produkty, které můžete nabízet. Každý nový obchod vám sice přináší provizi, ale dlouhodobý užitek z toho nemáte, a pokud změníte společnost, začínáte opět od nuly.
Vlastnictví klientského kmene oceníte nejen během svého aktivního působení, ale může se stát zdrojem vašich příjmů i v důchodu. Stačí, když si vychováte spolupracovníky, kteří péči o klienty přeberou, vy pak budete v roli garanta nebo mentora a z kmene vám poplyne renta.
Audit státních důchodů jako silný akviziční nástroj
Práce s klientem u nás většinou začíná auditem státního důchodového zabezpečení. Díky chytrému systému a metodice může poradce snadno zjistit případné chyby v evidenci a zároveň klientovi pomoci s jejich řešením. Pro klienta to často znamená výrazné zvýšení budoucího důchodu, a to nejen starobního, ale i případného invalidního, a pro poradce vzniká příležitost navázat hlubší a dlouhodobější vztah.
Audit důchodů slouží našim poradcům i k navázání spolupráce s firmami, protože zaměstnavatelé tuto službu často vnímají jako atraktivní benefit pro své lidi.
Privátní finanční audit pomůže nastavit strategie
Na audit důchodů navazuje tzv. Privátní finanční audit. Ten umožňuje podívat se na situaci klienta komplexně. Bereme v úvahu data z Auditu důchodů, ale také všechny klientovy finanční závazky a bavíme se o tom, jak si představuje svou budoucnost.
Poradce všechna data zpracuje pomocí našeho systému CML, který ze zadaných údajů automaticky vygeneruje návrh rezerv, pojištění a investičních strategií. Díky digitalizaci je celý proces rychlý, což klienti ocení. Hlavně si ale poradce získává jejich důvěru, protože vychází z konkrétních údajů klienta, ne jen z teoretických znalostí.
Placené investiční poradenství
Další oblastí, na kterou se ve Freedom zaměřujeme, je placené investiční poradenství. Nejde o fakturaci poradenství jako takového, ale o správu majetku s předem daným management fee.
Tento model přináší transparentnost a férovost jak pro klienta, tak pro poradce. Klient ví, kolik platí a za co. Poradce naopak získává stabilní výnos, který odráží kvalitu jeho práce a rozvoj majetku klienta.
V rámci systému využíváme vlastní metodiku výběru fondů a portfolií – z více než 16 000 dostupných fondů projde sítem přibližně 100. Výsledkem je efektivní a oboustranně výhodná spolupráce.
Placené servisní poradenství zajistí pravidelné příjmy
Pro klienty, kteří chtějí dlouhodobou péči, nabízíme možnost uzavřít servisní smlouvu. Ta zahrnuje například:
- pravidelné revize finančního plánu,
- aktualizace auditu státních důchodů,
- likvidaci pojistných událostí,
- nebo konzultace problémů, které se nenadále vyskytly.
Díky tomuto rámci má klient jistotu, že se má na koho obrátit, když něco akutně potřebuje, a že někdo hlídá jeho finanční situaci, a poradce zase jasný systém, který mu umožňuje práci plánovat, případně delegovat.
Spojením všech výše popsaných oblastí vzniká komplexní systém, který poradcům zajistí nejen nadstandardní příjem z klientského kmene, ale také profesní a osobní růst.
Ve Freedom totiž vnímáme klientský kmen jako něco víc než jen databázi smluv. Každý klient je pro nás důležitý a snažíme se poskytnout mu péči opravdu na míru, i když to znamená, že v danou chvíli třeba nevyužije všechny naše služby.
Pokud vás tento přístup zaujal, nebo máte nějaké dotazy, moc rádi vám je zodpovíme, stačí napsat.