Od roku 2013 je vlastníkem rodinné kanceláře LivingPro s.r.o., ve které pracuje společně se svou manželkou, dcerou a od loňského roku i s budoucím zetěm. Proč se rozhodl začít spolupracovat s Freedom a co mu to zatím přináší?
Efektivní správa klientských dat je klíč k úspěchuPo několika letech budování vlastního kmene má obvykle poradce nasbíráno velké množství klientských dat, obzvlášť pokud řeší komplexní poradenství a finanční plány. U Romana Sedláčka a jeho firmy LivingPro je to stejné. Aby pokryli všechny požadavky klientů, spolupracovali také s dalšími specialisty. Hypotéky se řešily se společností Golem finance s.r.o., investice s In Investments a.s. a pojištění se společností BP Broker-Pool.cz a.s.
Každý z těchto partnerů ale využívá vlastní evidence a systémy, což poradci, který poskytuje komplexní poradenství, způsobuje komplikace při koordinaci a přípravě na výroční schůzky, jelikož data musí “tahat” z více systémů. Příprava výstupu tak zabere mnohem více času, než když poradce využívá jedno CRM, ve kterém vede veškerá data a smlouvy.
„Už mě nebavilo mít informace o klientech v několika různých systémech. Potřeboval jsem nástroj, který mi umožní všechna data centralizovat a efektivně s nimi pracovat.“
Proto začal Roman Sedláček používat CRM Raynet, ale ani tento systém plně neodpovídal jeho potřebám, zejména pokud šlo o detailní analýzu klientských dat a přípravu výročních zpráv.
Díky Freedom máme lepší systém služeb i zpracování datŘešení situace přišlo díky konferenci Asociace finančních poradců, kde se Roman Sedláček setkal s obchodním ředitelem Freedom, Janem Grufíkem. Během diskuze o aktuálních pracovních výzvách se dostalo i na efektivitu práce a možnosti analýzy dat klientů.
„Okamžitě mě zaujala propracovanost systému CML, který Freedom používá. Systém umožňuje nejen evidenci obchodů, ale také plánování a optimalizaci služeb pro klienty. Navíc je ideální i pro případy, kdy jednoho klienta řeší více lidí. V tu chvíli jsem si uvědomil, že přesně tohle mi chybělo.“
Aby mohl s čistým svědomím představit novou službu svým klientům, rozhodl se nejprve Freedom sám otestovat. Nechal si vypracovat Privátní finanční audit. Vzhledem k tomu, že má více druhů příjmu, včetně vlastnictví s.r.o., nešlo o úplně triviální příklad. S výstupem byl velmi spokojený a některá navržená vylepšení i sám u svých smluv aplikoval.
Přechod chvíli trvá, ale klienti to oceňujíPřechod na nový systém začal v říjnu 2024 a trval několik měsíců, protože bylo nutné přeškolit tým a přizpůsobit se jinému workflow. Systém CML, který Freedom používá, je sice nadstavbou Raynetu, ale díky jeho komplexnosti chvíli trvá, než nový uživatel dokáže plně využívat všechny jeho funkce. Kromě toho bylo třeba navnímat a udělat i další změny, především v následném servisu u klientů, který nyní společnost začala řešit formou placeného servisního poradenství u Advalo.
Když Roman Sedláček představil novinky stávajícím klientům, byli nadšeni z toho, že mají analyzovány všechny produkty i smlouvy, a že mají o svých produktech perfektní přehled.
Díky tomu se mnozí rozhodli převést smlouvy uzavřené jinde pod správu pana Sedláčka.
Jak se změnila práce Romana Sedláčka a co by vyzdvihl?„Freedom má velmi dobře zvládnutý celý poradenský proces, který nám před tím chyběl. Velkou chválu v tomto směru slyším i od kolegů.
Mnohem lépe se nám sleduje proces práce s klientem. V systému hned vidím, jestli zrovna zpracováváme optimalizaci, čekáme na dodání podkladů od klienta, nebo je potřeba domluvit schůzku. Mnohem lépe se mi delegují úkoly, a to i když je náš tým malý. Navíc máme k dispozici analytika z Freedom, který nám pomáhá vyhodnocovat data. Přestože jsme stále v procesu přechodu, už teď vidím, že to bylo správné rozhodnutí. Díky Freedom mohu klientům nabídnout ještě vyšší kvalitu služeb.”
Pokud se i vy zamýšlíte nad tím, jak posunout své podnikání v oblasti finančního poradenství, možná je čas podívat se na moderní přístup ke správě klientských dat a poradenským procesům. Rádi vám s tím poradíme. Stačí nám napsat.